The Limits of my Language mean the Limits of my World

Lo staff delle British School di Pisa e Pontedera

Uno staff di professionisti e insegnanti altamente qualificati per garantire la migliore esperienza di apprendimento della lingua inglese. i nostri insegnanti sono tutti madrelingua e provengono da svariati paesi in tutto il Mondo. Condividono con i nostri studenti non solo l’insegnamento, ma anche tutte le loro esperienze di vita e le diverse culture, arricchendosi così a vicenda.

 

Gli insegnanti

 

 

robert-large

Robert – Kwazulu

“I love nature and I love exploring it. I also have a passion for English, both the language itself and teaching it.”

 

Carla Staff

Carla – Perth

“I live quite close to the school and love spending my free time with my husband, son, daughter and our dog, Ebony.”

 

sarah obrien-large

Sarah – Romford

“I live in San Giovanni alla Vena with my family. I love reading classic novels, especially those written by my favourite author Jane Austen.”

StephanStephan – Emerald Isle

“I am from the western edge of Europe, namely the Emerald Isle. I love a good “get-together” with friends and family, ideally in a cosy pub with a pinto or two. In my spare time, I practice Martial Arts. Teaching is something I truly enjoy, as there are always new things to discover.”

ThomasThomas – London

“I’ve been teaching for years and I am a recent addition to the school here in Pontedera, which I’m very happy about. I have a lovely wife and two fantastic children, who are an immense joy. I’m a keen cyclist and I really like riding through the Tuscan countryside, when I have the chance!”

 

Leigh-AnneRaffaella – San Antonio, Texas

“My heart is split in two: half is in Livorno where my parents live and the other half is in San Antonio, Texas where my sister and beloved niece live. I love animals and nature and enjoy long walks in the countryside with my baby-dog Toby.”

 

 

 

Sarah Scacchi staffSarah – London

“Travelling broadens your mind”. That’s my motto. I was born in South Kensington, a vibrant district of London. I really enjoy discovering new cultures and learning foreign languages. No wonder I graduated in Modern Languages, spent my Erasmus year in France and I now live in this charming corner of Tuscany! 🙂 “.

David David Moynihan – London

“Hello! I’m David, a new teacher at the Pontedera School. I’m very happy to be part of this friendly school.
I’m originally from London and now I live in Quattro Strade, close to Pontedera.
In my free time I like riding my bike in the countryside and exploring new towns and sights in the tuscan region”.

 

 

Simona

 

“Hello everyone, I have been an English teacher for almost twenty years and I think teaching is the best job in the world! I love it when my beginner students start speaking and want to know more about British culture and ask me about English food. Food, restaurants and cooking are my favourite topics and I love trying out new recipes my students give me! I look forward to seeing you in class!“.

 

 

 

 

 


 

 

Segreteria e Contabilità

 

 

barbara-large

Barbara – Pontedera

“Ciao, sono Barbara. Lavoro alla British School dal 1991…mi posso considerare “la vechietta” della scuola?! Adoro questo lavoro e le persone che lavorano con me!”

marta-large

Marta – Pontedera

“Faccio parte dello staff della British School dal 2004, ma frequento questa scuola dal 2001, infatti prima di lavorarci ero una studentessa di inglese come molte altre. Il mio amore per l’inglese non è mai diminuito, infatti continuo a studiarlo con impegno alla ricerca della “pronuncia perfetta”. La mia più grande passione è viaggiare, soprattutto in quelle città in cui posso esercitami con la lingua, non a caso la mia città ideale è Edimburgo; un luogo fantastico, a misura d’uomo, ricco di storia e di fascino.”

Elena

Elena –Pisa (Contabile)

“Salve a tutti! Qui alla British School sono una persona che “conta” molto..!”

Laura

Laura – Pontedera

“Sono entrata a far parte della famiglia British School nel 2014 e amo molto il mio lavoro, in particolare stare a contatto con i bambini. La mia passione è viaggiare, infatti appena posso parto alla scoperta di nuovi posti, anche se ogni volta che mi allontano sento molto la mancanza del mio cagnolone Oscar!”

Cristina staffCristina – Pisa

“Ciao a tutti, sono Cristina e anch’io faccio parte della grande famiglia British School! Le mie grandi passioni sono il mio lavoro, la mia famiglia e il cinema. la mia giornata ideale?! Tante soddisfazioni lavorative e un buon film con le persone a me care!”

Giulia staffGiulia – Pisa

“Siciliana nel cuore, vivo a Pisa ormai da 10 anni e una volta entrata alla British School è stato amore a prima vista (provare per credere!). In ufficio non ci annoiamo di certo, ma ogni tanto riesco anche a fare un viaggetto verso casa e, perchè no, a portare un po’ di cannoli!”

     

 

 


 

 

I Soci

 

 

John

John Ayers – London

“We are not supposed to be teaching English, we are supposed to be creating an environment where learning can take place.

Charles

Charles – Scotland (Managing Director and teacher)

“My specialty area of teaching is Business English and Career Enhancement. I’ve had an association with Tuscany for more than 15 years, and now after a long career (I won’t tell you how many years) in the financial sector, in the UK and all over the world, it’s a refreshing and fulfilling change to put down roots and be living here full-time in my home in Livorno. I don’t mind the wine in this part of the world either…”

Rossella

Rossella – Pisa (Cambridge ESOL Exam Officer)

“Avevo 20 anni quando ho deciso di perfezionare il mio inglese e ho pensato subito alla British School come la scuola ideale.Da quel lontano 1992 non ne sono più uscita! La British School è per me il posto dove sono anche un po’ cresciuta, dove ho avuto modo di incontrare persone meravigliose. Oltre a far parte dell’azienda come partner insieme a John e Charles sono anche freelance e mi occupo di consulenza, comunicazione e PR”.

 

 

Calendario attività di febbraio

Calendario eventi British

Arriva il bonus cultura!

Ottime notizie per i ragazzi nati nel '99!

18app

 

Da oggi puoi spendere i 500 € del bonus cultura 18app presso la nostra scuola!

 

Il Bonus cultura 18app è utilizzabile entro dicembre 2018.

 

Naviga sul sito internet dedicato:

https://www.18app.italia.it/#/

 

oppure vieni in segreteria per conoscere tutti i dettagli.

Conosciamoci meglio…